חוות דעת רפואית לקרוהן ולקוליטיס של רופא מומחה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית לקרוהן ולקוליטיס של רופא מומחהחוות דעת רפואית היא הצגה בכתב של עמדתו המקצועית של רופא מומחה ביחס למצבו של אדם מסוים. ישנם מקרים בהם חוות הדעת נכתבת ביוזמתו של הרופא עצמו, אך ברוב המוחלט של המקרים חוות הדעת נכתבת לפי בקשתו של החולה שזקוק לה לצרכים שונים. הצרכים יכולים להיות העברה של חוות הדעת לוועדה רפואית מסוימת, למקום העבודה, לרשות מסוימת, לבית המשפט ועוד.

המאפיין המרכזי של חוות הדעת הרפואית הוא הממד האובייקטיבי. הכוונה היא שהרופא שכותב את חוות הדעת אינו מונע מאינטרסים של תועלת לעצמו או לאחרים. מדובר למעשה על מסמך בעל משמעויות רפואיות ומשפטיות נרחבות ועל כן לרוב את חוות הדעת כותב אך ורק רופא מומחה שתחום ההתמחות שלו הוא זה שבו הוא מתבקש לחוות את דעתו.

חוות דעת רפואית למחלות מעי דלקתיות

לרוב כאשר חולים במחלות מעי דלקתיות מבקשים לקבל חוות דעת רפואית של רופא מומחה הדבר נובע כתוצאה מארבעה מצבים אפשריים:

  • הגשת תביעה בעקבות אבחון לקוי או מאוחר של המחלות השונות.
  • סיבוכים בעקבות ביצוע של הליכים רפואיים שונים שאותם נדרשים לעבור חולים במחלות מעי דלקתיות.
  • קבלה של סיוע מחברות הביטוח הפרטיות ומהמוסד לביטוח לאומי.
  • קבלת תרופות מסוימות שנכללות בסל התרופות.

חוות דעת רפואית בקרוהן

מחלת קרוהן היא מחלת מעי דלקתית כרונית שפוגעת באופן ניכר בחייהם של הסובלים ממנה. המחלה מתאפיינת באפיזודות של התקפים ובתקופות של רגיעה (נסיגה או רמיסיה) ועלולה לפגוע בכל אחד מחלקי מערכת העיכול האנושית לרבות בחלל הפה, בוושט וברקטום.

לרוע המזל בזמן ההתקפים שמופיעים בדרגות חומרה שונות ומשתנות נוצרים מעבר לפגיעה באיכות החיים ובתפקוד היומיומי גם סיבוכים מסוימים שלעתים אף מצריכים התערבות כירורגית.

ישנם מקרים מסוימים בהם אדם שסובל ממחלת הקרוהן לא אובחן בזמן וכתוצאה מכך המחלה הסתבכה ונגרם לו נזק בלתי הפיך. במצבים כאלו ניתן לעשות שימוש בחוות דעת רפואית של רופא מומחה ולעמוד על הזכות לקבלת פיצוי מהגורם הרלוונטי.

חוות דעת רפואית נדרשת גם כדי לקבל תרופות מסוימות שנכללות בסל הבריאות וכן כדי לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח או מהמוסד לביטוח לאומי. את חוות הדעת הרפואית עבור חולי קרוהן נותן לרוב גסטרואנטרולוג, מומחה שמתמחה בטיפול במחלה.

רופא מומחה שמעניק חוות דעת לחולה קרוהן יכול לאפשר קבלת החלטה לגבי אחוזי הנכות שמהם סובל החולה כאשר רוב חברות הביטוח הפרטיות וכן המוסד לביטוח הלאומי דורשים הצגה של חוות דעת רפואית לפני שהם קובעים את גובה הפיצוי המגיע למטופל.

חוות דעת רפואית בקוליטיס

בניגוד למחלת הקרוהן, מחלת הקוליטיס לא פוגעת בכל חלקי מערכת העיכול ואזורי הפגיעה שלה מצומצמים יחסית. סך הכול יכולה המחלה לפגוע בכל אזור שממוקם בין פי הטבעת והרקטום לבין המעי הדק הטרמינלי.

גם חולי הקוליטיס בדומה לחולי קרוהן זקוקים מדי פעם לחוות דעת רפואית על מנת לקבל פיצוי כספי או כדי לקבל סיוע ברכישת תרופות שונות וטיפולים שונים.

מחלת הקוליטיס יכולה להוביל לסיבוכים שמצריכים כריתה של המעי הגס או אשפוזים ממושכים, מה שעלול לגרום לאובדן של ימי עבודה רבים. כמו כן, בדומה לקרוהן, גם החולים בקוליטיס כיבית לעתים סובלים מכשל אבחוני שגורם לחוסר טיפול ולהתקדמות המחלה. במקרים אלו חוות דעת רפואית של רופא מומחה יכולה לסייע למטופל לקבל פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית.

בנוסף לכל האמור לעיל, חולי קוליטיס כיבית עוברים בדיקות שונות לאבחון מצב המחלה ולאבחון קיום המחלה כשהנפוצה מכולן היא קולונוסקופיה. הבדיקה הזו נושאת סיכונים מסוימים ולכן חלק מהחולים ניגשים לרופא מומחה במצבים בהם הבדיקה הותירה בהם נזק גופני לקבלת פיצוי מהרופא שביצע את הבדיקה או מהמוסד הרפואי בו הוא עובד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו